İlk projesi 1860 yılında Sultan Abdülmecit tarafından hazırlatılan, ancak günün koşullarıyla gerçekleştirilmeyen, denizin altından İstanbul Boğazı'nı geçme rüyası, ''Marmaray'' ile 150 yıl sonra gerçek oluyor.
Dünyadaki enönemli projelerden ve İstanbul için asırlık bir rüyanın gerçekleşmesi olan Gebze–Haydarpaşa, Sirkeci–Halkalı Banliyö Hattının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı (MARMARAY) Projesi kapsamında, Ocak ayında insanlar ilk kez İstanbul Boğazı'nın altından yürüyerek karşı yakaya ulaşabilecek.
Dünyadaki en
150 yıllık hayal olan İstanbul Boğazı'nın altından yürüyerek geçme projesiyle ilgili AA muhabirine açıklama yapan Marmaray Projesi Müdür Vekili İnşaat Yüksek Mühendisi Hüseyin Belkaya, bu sevdanın 1860 yılında Sultan Abdülmecit'in mühendis Preault'a, konuyla ilgili proje hazırlatmasıyla başladığını ifade etti.
Mühendis Preault'un, Sarayburnu ile Üsküdar arasında, ayaklar üstünde bir batık tünel tasarladığını anlatan Belkaya, O günün teknolojisi ile bu tünelin gerçekleştirilemediğini söyledi.
MARMARAY PROJESİ
Belkaya, projeninAsya yakasında bulunan Gebze ile Avrupa yakasındaki Halkalı ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle bağlamak amacıyla İstanbul'daki banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçiş inşası ve yeni demiryolu araçlarının temininden oluştuğunu söyledi.
Belkaya, demiryolu sisteminin toplam uzunluğunun 76kilometre olmak üzere; batırma tüp tünel bölümünün 1,4 kilometre, yaklaşım tünellerinin 12,2 kilometre ve iyileştirilecek olan yüzeysel metro hattın uzunluğunun da yaklaşık 63 kilometre olduğunu bildirdi.
Proje kapsamında üçyeni yeraltı istasyonunun inşa edildiğini ve 37 istasyonun yenilenerek modern istasyonlar haline getirilmesinin sağlanacağını anlatan Belkaya, şunları kaydetti:
''İkihattan oluşan mevcut demiryolu hattı, üç hatta çıkarılarak; Asya ve Avrupa kıtaları arasında iki hatta yüksek kapasiteli banliyö trenleri çalışacak ve üçüncü hat ise şehirler arası yolcu ve yük trenleri tarafından kullanılacak. Tüp tünel Asya ve Avrupa arasında kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlayarak, Türkiye'nin Trans European Network'e (Trans Avrupa Ağı) bağlanmasında da etkili olacak. Marmaray Projesi, dünyadaki en önemli ulaşım altyapı projelerinden biri olup; sadece İstanbul'un günlük trafiğine olumlu etki sağlamayacak, aynı zamanda şehrin ve bölgenin kalkınmasında da etkili olacak.''
MARMARAY PROJESİ
Belkaya, projenin
Belkaya, demiryolu sisteminin toplam uzunluğunun 76
Proje kapsamında üç
''İki
0 yorum:
Yorum Gönder